Vietnam

Vietnam jsme chtěli projet nejvíc. Vlastně jsme ani pořádně nevěděli co. Těšili jsme se hodně na jídlo, romantickou Ha Long Bay a já na Sapu.

← předchozí zastávky 1 a 2 jsou v Thajsku a 3, 4, 5 a 6 v Kambodži

7 - Saigon a delta Mekongu

Takové Benátky na deltě Mekongu

Jdeme se podívat na blízký trh Cho Ben Thanh, což je jenom neuvěřitelný tahání peněz z turistů. Dáváme jen jejich super kafe a bagetu. Vietnamský kafe rozhodně ochutnejte! Silný kafe se slazeným mlíkem a ledem. Ihned jsme na něm získali závislost. Dál jsme courali městem směrem k řece. Tam a zpátky jsme přešli 6ti proudovku v plném provozu, takže už nás nic nerozhodí. Číst dál →

8 - Nha Trang

Rýžové pole

3. den jsem chtěl vyjet do hor v okolí. Chtěl jsem na cestu do Dalátu, ale je to dálka, tak jsme museli zkracovat a zkracovat až z toho byl výlet. Ale stejně mám tyhle výlety nejradši. Nemusíme se na nikoho vázat, jedeme kam chceme, zastavíme kdekoliv a poznáváme skutečný místní život. Nakonec byla tahle cesta z celé Asie jediná, kdy jsme viděli typické zelené rýžové pole. Jinak bylo všude sklizeno a vidět bylo jen hnědé bahno. Číst dál →

9 - Sapa, ta opravdová v Asii

Zlatá pole

Druhý den půjčujeme motorku a vyrážíme. Něco dle doporučení, něco na blind a pak zase na doporučení. Všechno je super! Každá cesta, kterou se vydáváme je jiná, ale všechny jsou hezké. Nakonec nám přeje i počasí a má být hezky i zítra. Třetí den vstáváme brzo na focení ranního slunce v údolí. Je těžké ho chytit. Mraky nad údolím obklopeném horami se strašně honí a když už se v nich nějaká díra najde, tak je v údolí mlha. Nevadí, jedeme dál. Číst dál →

10 - Ha Long Bay

Obeplouváme ostrov Nam Cat

Bus nás dopravil na loď, která proplouvala mezi 2.000 ostrůvky zátoky Ha Long, která obstála v hlasování o 7 přírodních divů světa. Později odpoledne zakotvila a my na kajaku objeli blízký ostrůvek a za tmy pak hledali naší loď mezi 15 ostatními. Druhý den jsme navštívili nedávno objevenou jeskyni Hang Thien Cung a perlovou farmu. Pak jsme přesedlali na menší loď, která nás odvezla na ostrov Nam Cat do bungalovů. Číst dál →

11 - Adrenalinový přelet

Necelých 10 minut před koncem našeho check-inu nás vyhodil před terminálem 1My potřebovali terminál 2. Takže rychle na shuttle bus a přejet. Všichni nastupovali taaakkkk pppooommmmaaaalllluuuu. Dojeli jsme pár minutek pod stanovený čas. Rychle do 3. patra, najít Air Asiu a… A vysvětlit jim, že jelikož nám posunuli let, tak máme na přestup v Bangkoku 10 minut. Vzhledem k tomu, že čas příletu je čas dosednutí letadla na plochu a minimáně 10 minut trvá jen to než letadlo dojede na gate a otevře dveře, tak máme problém, protože musíme stihnout vyzvednout batoh, na imigračním dostat potvrzení o vstupu, přeběhnout na vnitrostátní terminál a tam se checknout. Mno… Takže vysvětlujeme… Číst dál →