Siem Reap a Angkor

15. 12. 2015 – 18. 12. 2015

Intro

Ubytovaný jsme v Backpacker Hostel v Siem Reapu. My to máme přes ARC, ale jinak pokoj stojí asi $ 4 + klimoška. Přijeli jsme 15. večer, takže další den 16. po snídani vyrážíme na chrámy, což pokračuje i 17. malým okruhem se svítáním u Angkor Wat.

Chrámy Angkor

Chrámy Angkoru

Koupili jsme vstupy na komplex chrámů Angkor (Wiki) za $40 / 3 dny / osoba (dá se také $20 / den  / osoba) a jedem. Tuktuk nás na velký okruh stojí $20 a na malý $15. Jeden okruh na den zabere tak 4 – 5 hodin a úplně to stačí. Pořád schody nahoru a dolu, ale stojí to zato. Je úžasný, že tohle někdo postavil. Jsou to skutečně obrovský stavby.

Je lepší začít velkým okruhem a druhý den si dát malý s Angkor Watem. Jsou to v podstatě pořád ty samý šutry, ale Angkor Wat je mnohem větší – spíš do rozlohy.

Svítání na Angkor Wat

Svítání nad Angkor Watem

Nemám moc rád turistický atrakce, takže když se na svítání nad Angkorem (Wiki) tlačilo asi 1 000 lidí na jednom místě a snažili se udělat telefonama stejnou fotku proti slunci, já se šel svalit pod palmu. Mnohem lepší je podle mě vyfotit chrám z druhý strany.

Z dalších chrámů byly nejzajímavější:

Preah Khan (Wiki EN) – První chrám velkého okruhu

Ta Prohm (Wiki EN) á la Lara Croft z Tombrider a taky poslední chrám malého okruhu

Bayon (Wiki CZ / EN) – nejstarší chrám s obrovskými obličeji na zdech (malý okruh)

Noční život v Siem Reap

Oproti Khaosan road to tady opravdu žije. Řekl bych, že Pub street přebrala po Khaosanu otěže. Jídlo v restauracích je sice dražší, ale točený pivo za $0,5 je pro Čecha těžký lákadlo. /Oprava: po našem závěrečném večírku musím vzít zpět, že by Khaosan nežila :o)/. Jinak samozřejmě stánky s freshema a palačinkama, či do noci otevřený trh, jsou samozřejmostí.

Nejvtipnější mi přišly stánky s chlastem. Prostě projízdný minibar okolo kterýho je cca 5 židliček s přiožralými turisty (to jsme si na tý dopitný v Khaosanu taky prubli). Panák za $1, levný míchačky a hudba z repráků nedovolují opustit místo. :)

Rozpočet

By the way, přišli jsme na to, že utratit za 1. týden skoro polovinu rozpočtu na 5 týdnů nebyla asi nejvhodnější strategie. Budeme se muset trochu uskromnit.