Ostrov Koh Phangan

11. 12. 2105 – 15. 12. 2015

Cesta

Náš bungalov v Haad Tian Resort

Tak se povedlo, 6 popsaných papírů z ARC nebyl podvod a část z nich jsme vyměnili za letenku, busenku i loděnku (lodní dopravě tu říkají ferry). Hodina v letadle, 2 hodiny bus a další 2 loď. Smlouvání dopravy do ubytka a pak už jen bungalov v klidné severozápadní části ostrova Koh Phangan (někdy také Ko Pha Ngan) v Haad Tian Resort.

Skoroostrov Koh Ma

Cesta na Koh Ma

Půjčujeme motorku a začínáme objevovat, teda zatím spíš jen jezdit, protože všechny odbočky přejíždím. Nakonec odbočujeme na viewpoint a začíná trochu motokros. Na poslední a nejlepší část šplhání se ale kamerka vybíjí a my vyjíždíme do nedostavěné a zarostlé budovy s krásným výhledem na Koh Ma.

Poté sjíždíme dolů a jdeme se vykoupat. Večeři dáváme až po setmění. Konečně nám půjčují sprej proti komárům s krásně vonící citronelou. Já si dávám tuňákovej burger a Týna kuře s rýží. Za tmy jedeme kros po písčité deštěm vymleté cestě k bungalovu. Potkáváme uprostřed cesty ležící motorku a opodál týpky, co jí hledají. Na druhý pokus jsme trefili správnou odbočku na náš resort. Vykoupat, vyčisti zuby a spát. Brou.

Národní park Than Sadet – vodopády a Dom Si La viewpoint

Vyhlídka Dom Si La

Další den prozkoumávání jedeme do vnitrozemí na vodopády a vysoký kopec na ostrově. V parku Than Sadet nás vítá pták v kleci dotazem: „How are you?“ Cestou k vodopádům potkáváme místňáky, jak se koupou v tůni a dělají si pedikůru. My pokračujeme k vodopádu Phaeng, kde dáváme sprchu.

Pak už se škrábeme na 398 m n. m. vysokou vyhlídku Dom Si La.

Při bezcílné cestě dáváme oběd a stavujeme se na pláži pro rychlou koupel. Trhám kokosy z nízké palmy a jedeme ještě kousek do vnitrozemí. Po chvilce narážíme na odvrácenou tvář ostrova – chudinské slumy mezi palmami a obří skládku. A jen párset metrů za tím vším objevujeme místo, kde se bude konat letošní Party in jungle (15. prosince).

Otáčíme zpět domů, vrátit motorku. Rastamajitel jakoby zapomíná na slib, že nás pak hodí do resortu, ale Týna ho nenechá.

Poslední volný den

Poslední den na Koh Phanganu máme bez náplně neboli přísné válení. Šnorchlování je bohužel o ničem, protože příliv zkalil vodu.